Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Makaleler.

2019'dan Günümüze Yayımlanan Bazı Makaleler

Avcı, Y. (2019). The Problem of Theory And Passivity in Turkish Language, International Journal of Language Academy Volume 7/3, 125/131

Avcı, Y.,Çiçek, S. (2019). Toplumun Edilgen Cümle Algısı, Turkish Studies - Language and Literature, 14(4), 1737-1754

Avcı, Y. (2019). Yabancılaştırma Politikasının Türk Dilinin Cümle Yapısına Etkileri, Route Educational and Social Science Journal, Volume 6(7), 1006-1012.

Avcı, Y., Çalık, F. (2020). Transformational Generative Linguistics Movement Before Chomsky: Nahıv, International Journal of Language and Education Research, 2 (2) 1-17.

Avcı, Y. (2020). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bengü’nün Disipliner Özellik İncelemesi, Route Educational and Social Science Journal, Volume 7 (1), 632-640.

Avcı, Y. (2020). The Orthographıc Rules In The Books Of Jadıd Fıtrat: Sarf (1927) (Morphology) And Nahıv (1927) (Syntax), BABIR International Journal for Human Sciences, 2 (3), 48-66.

Avcı Y., Altun S. (2021). Analyzing Sentence Types in Ak Mezar (Åq Måzår) Story. Route Educational & Social Science Journal , 8 (4) 195-214.

Avcı Y., Çelik G., Kakahaski M. (2021). Dede Korkut Destanları ve Japon Masallarında Geçen Bazı Motifler, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , 9 (28), 44-60.

Aydın V. Avcı Y.  (2021). Türkçe Yazılı Medyada Reklam Dili ve Reklam Metinlerinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanımı, Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi Dergisi , 1, (1), .54-66.

Dinç, M. (2020). “Türkülerin Başına Gelenler: Politik-İdeolojik Sebeplerle Değiştirilen Türküler Üzerine”. Folklor/Edebiyat. 26(103): 483-508.

Dinç, M. (2021). “Ayfer Kafkas’ın Esrarname Roman Serisinde Folklor ve Kütahya Halk Hayatı”. Uluslararası Dil Edebiyat ve Kültür Araştırmaları Dergisi. 4(1): 31-44.

Dinç, M. (2021). “Youtube Platformundaki ‘… İçin Çal/ Söyle/ Oku’ Etiketli Video İçerikleri Üzerine Folklorik Bir İnceleme. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Dergisi. 6(1): 298-334.

Dinç, M. (2021). “Ahıska Türklüğüne Destan Penceresinden Bakmak: Mircevat Ahıskalı’nın ‘Gurbetten İniltiler Destan’ı Üzerine Bir İnceleme”. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 9(23): 123-156.

Erginal A. E., Öniz H., Erenoğlu O., Sarıaltun S. (2021). An Under‑Recognised Geoarchaeological Heritage Asset in Turkey: Dana Island, Mersin. Geoheritage, 13(89): 1-10.

Erginal, A. E., Erenoğlu R. C., Yıldırım C., Selim H. H., Kıyak N. G., Erenoğlu O. (2021). Co-seismic beachrock deformation of 8th century AD Earthquake in Middle Strand of North Anatolian Fault, Lake Iznik, NW Turkey. Tectonophysics, 799, 228690-228697.

Erginal A. E., Polymeris G. S., Erenoğlu O., Giannoulatou V., Meriç E., Karataş A., Şahiner E., Selim H. H. (2021). New record of calcarenite in Hatay, Turkey: an evidence of the Late Pleistocene Eastern Mediterranean–Red Sea connection. Arabian Journal of Geosciences, 14: 1-10.

Kükrer S., Tunç İ. O., Erginal A. E., Bay O., Kilic S. (2021). Distribution, sources and ecological risk assessment of metals in Kura river sediments along a human disturbance gradient. Environmental Monitoring and Assessment, 192, 6.

Kükrer S., Erginal A. E., Kılıç Ş., Bay O., Akarsu T., Öztura E. (2020). Ecological risk assessment of surface sediments of cardak Lagoon along a human disturbance gradient. Environmental Monitorıng and Assessment. 192: 6.

Kükrer S., Çakır Ç., Kaya H., Erginal A. E. (2019). Historical record of metals in Lake Kucukcekmece and Lake Terkos (Istanbul, Turkey) based on anthropogenic impacts and ecological risk assessment. Environmental Forensics, 20 (4): 385-401.

Haredy, R. A., Ghandour, I. M., Erginal, A. E., Bozcu, M. (2019). Beachrock Cementation Patterns Along the Gulf of Aqaba Coast, Saudi Arabia. Arabian Journal for Science and Engineering, 44: 479-487.

Erginal, A. E., Selim, H. H., Çağatay, M. N., Karabıyıkoğlu, M., Çakır, Ç., Acar, D., Akbaş, A., Kaya, H. (2019). Multi-proxy sedimentary records of dry-wet climate cycles during the last 2 ka from Lake Çıldır, East Anatolian Plateau, Turkey, Geografia Fisica e Dinamica Quaternaria, 42 (1): 61-70.

Erginal, A. E., Polymeris, G. S., Karataş, A., Giannoulatou, V., Şahiner, E., Meriç, N., Erenoğlu, O., Selim, H. H., Karabıyıkoğlu, M. (2019). Raised braided stream gravels on Mount Keldağ, Hatay (Eastern Mediterranean coast, Turkey): implications of transformation to beachrock and ensuing tectonic uplift, Mediterranean Geoscience Reviews, 1: 45-53.

Erenoğlu, O. (2021). UAV-based 3D modeling of formation processes for fairy chimney-like structures, Canakkale, NW Turkey. Arabian Journal Of Geosciences , 14: 1698.

Erenoğlu O. (2021). Effects of Geological and Petrographic Factors on Landslide Development in the North of Biga Peninsula, NW Turkey. International Journal of Environment and Geoinformatics , 8(4), 498-506.

Erenoğlu R. C., Arslan N., Erenoğlu O., Arslan E. (2019). Application of spectral analysis to determine geothermal anomalies in the Tuzla region, NW Turkey. Arabian Journal Of Geosciences. 12: 14.

Geçgel, H., Kana, F., & Yalçın Akkaş, İ. (2021). Investigation of the views of pre-service Turkish teachers in terms of speed reading. International Online Journal of Primary Education (IOJPE), 10(1), 193-206.

Geçgel, H. (2021). Bozkırdaki Fener Adlı Eser Işığında Köy Enstitülerine Genel Bir Bakış. Route Educational & Social Science Journal, 8(6), 112-124.

Geçgel, H. (2021). Grigory Petrov’un “İdealist Öğretmen” Adlı Eserinde Eğitim Sorunlarına Bakış. Route Educational & Social Science Journal, 8(5), 324-334.

Geçgel, H. (2020). Investigation of smartphone addiction levels of Turkish pre-service teachers with regards to various variables. Journal of Language and Linguistic Studies, 16(3), 1415-1442.

Gecgel, H. & Asci, E. (2020). Investigation of the Perceptions of Turkish Language Teacher Candidates Regarding Multiculturalism . Educational Policy Analysis and Strategic Research, 15(2), 61-77.

Gecgel, H., & Kana, F. (2020). Reflections of Social Media, Television Series and Programs on Family Privacy According to Pre-Service Teachers’ Views, International Online Journal of Educational Sciences, 12(4), 70-84.

Solak, Ö. ve Wu, Zongjie (2020). The Cultural Transformation of the Educational Discourse in Turkey: Evolution of Harname in Middle School Literature Textbooks. INSIGHT An international journal of humanities and management. 4(4), 1-19.

Solak E., Uzun Y. (2021). Bosna Hersek Tarihinde Türkçenin Etkisi. Türk Dünyası Dil ve Edebiyat Dergisi, 1(52), 291-310.

Yağmur Şahin, E., Çelik E. (2021). Romanya’da Türk Soylulara Okutulan Türkçe Ders Kitaplarındaki Hatalarda Rumencenin Etkileri. Millî Eğitim Dergisi, 50(229), 759-775.

Yağmur Şahin, E. Y. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Fiil Çekimi Becerilerine Yönelik Bir Yanlış Çözümlemesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 217-229.

Yağmur Şahin, E. ve Ergin, A. E. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Tek Dilli ve Çok Dilli Öğrencilerin Öğrenme Stratejilerini Kullanma Durumları. Atatürk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, (66), 745-760.

Yağmur Şahin, E. ve Abacı, O. (2019).  Dil Bilgisi Öğretiminin Önemi, Amaçları ve İlkeleri: Bir Literatür Özeti. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 5(3), 286-294.

Yüksel S., Uzun Y. (2019). Recaizade Mahmut Ekrem ve Edebiyat Öğretimi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 15(4), 339-349.

Uzun, Y. (2019). An Evaluation on the Education of Turkish Language in Australia. International Journal of Progressive Education, 15(4), 16-26.

Uzun, Y. (2020). Speech Errors in Teaching of Turkish as a Foreign Language: BosniaHerzegovina Sample. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 8(3), 207-220.

Uzun, Y. (2020). Anxiety Levels of Students About Speaking Their Mother Tongue and a Foreign Language-A Case From Bosnia-Herzegovina. Journal of Educational Issues, 6(1), 43-57.

Başbayrak, M. ve Örge Yaşar, F. (2021). 6 ve 7. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Çoklu Zekâ Kuramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi, Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 8(69), 1066-1077.

Örge Yaşar, F. ve Çiftçi, B. (2021). Türkçe Öğretmenlerinin Yazımı Karıştırılan Kelimelere Yönelik Görüşleri: Çanakkale İli Örneği, Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(3), 889-910.

Örge Yaşar, F. (2019). Almanya da Okutulan “Türkçe Anadil Dersleri 8” Adlı Kitabın Görsel Okuryazarlık Becerisinin Geliştirilmesi Açısından İncelenmesi, Sobider Sosyal Bilimler Dergisi, 39, 305-322.

Örge Yaşar, F. (2019). A Comparative Analysis of the 2006 and 2018 Undergraduate Programs of Teaching Turkish, Educational Policy Analysis and Strategic Research, 14(2), 105-123.

Örge Yaşar, F. ve Gümüşkaya, T. (2019). Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Dilekçe Yazma Yeterlikleri, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1239-1251.

Yaşar, O. (2019). Türkiye'de Çelik Boru Sanayi ve Enerji Projelerinin Sektörün Gelişimine Etkileri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 96, 1-15.

Yaşar, O. ve Konurhan, Z. (2019). Kaş ve Demre İlçesi Kıyılarında Sualtı Dalış Turizmine Yönelik Bir Değerlendirme. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 6(44):3454-3473.

Araz, Ç. ve Yaşar, O. (2020). İnegöl İlçesinde Mobilya Sanayinin Yapısal Özellikleri, Dağılışı ve Yaşanan Sorunlara Yönelik Bir Değerlendirme. Kesit Akademi Dergisi, 6(24):173-203.

Aydın, H. ve Yaşar, O. (2020). 2005 ve 2017 Coğrafya Dersi Öğretim Programlarına Göre Yazılmış Coğrafya Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Açısından Karşılaştırılması. International Journal of Social Humanities Sciences Research, 7(60):2826-2842.

Koç, K. ve Yaşar, O. (2021). Coğrafi Bilgi ve Becerileri Günlük Yaşama Aktarma Durumlarının İncelenmesi: Bağcılar İlçesi Örneği. International SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL, 7(89):4382-4401.

Avcı, Y. ve Altun, S. (2021).  Analyzing Sentence Types in Ak Mezar (Åq Måzår) Story.  Base for Electronic Educational Sciences, 2(1), 21-38.

Avcı, Y., Çelik, G. ve Takahashı, M. (2021).  Dede Korkut Destanları ve Japon Masallarında Geçen Bazı Motiflere Dair.  Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9(28), 44-60.

Avcı, Y., Çelik, G. ve Takahashı, M. (2021).  Türk ve Japon Anlatılarının Geçtiği Coğrafyanın Karşılaştırılması.  OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(43), 7247-7276.

Avcı, Y., Çelik G. ve Takahshi, M. (2021). Dede Korkut Destanları ve Japon Masallarında Geçen Bazı Motiflere Dair. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 9 (28): 44-60.

Avcı, Y., Çelik G. ve Takahashi, M. (2021). Türk ve Japon Anlatılarının Geçtiği Coğrafyanın Karşılaştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18: 7284-7255.

Aydın, V. ve Avcı, Y. (2021).  Türkçe Yazılı Medyada Reklam Dili ve Reklam Metinlerinin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanımı.  Eğitim Felsefesi ve Sosyolojisi Dergisi, 1(1), 54-66.

Babayiğit, M. ve Geçgel, H. (2022). 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Metinlerinin Bibliyoterapi Tekniği İle İncelenmesi. International Journalof Language and Education Research, 4(2): 1-17.

Bayındır, C., & Yaşar, O. (2023). Yabancı ve T.C. uyruklu öğrencilerin zihin haritalarında Güney Amerika Kıtası. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 50, 104-124.

Bayraktar, P. ve Geçgel, H. (2023). 21. Yüzyıl Becerilerinin Çocuk Edebiyatı Eserlerine Yansıması: Miyase Sertbarut Örneği. Route Educational & Social Science Journal, 10(7): 88-103.

Bilen, A.F. ve Yaşar, O. (2023). Eskişehir İli’nde Taş ve Toprağa Dayalı Sanayilere Yönelik Analitik Bir İnceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(144): 26-61.

Buzkurt, Z. ve Avcı, Y. (2023).  Suriyeli Ortaokul Öğrencilerinin Türk Diliniöğrenme Ve Kültürüne Uyum Sağlama Sürecinde Karşılaştıklarısorunlara İlişkin Görüşleri.  Educational Social Science Journal, 10(4), 221-239.

Çelik, G. (2022). A Bridge in Two Mediterranean Countries: Those Who Learn Turkish in Italian Societies, IOJET, 2 (9): 971-986.

Çelik, G. (2022). Turkish and Italian University Students’ Views on Visual Liretacy, EPASR, 17:233-254.

Çelik, G. (2023). Italian and Turkish University Students’ Visual Literaccy Skills: A Comparative Research Study, International Journal of Education, Technology and Science, 3(3): 702-736.

Diktaş, A ve Baş, K. (2021). Investigation of the Relationship between Pre-service Social Studies Teachers' Attitudes towards Purchasing Geographically Indicated Products and their Status as Conscious Consumers. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 18(1): 219-236.

Diktaş, A ve Baş, K. (2024). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yaşamış Olduğu Klasik (Geleneksel) ve Güncel (Popüler) Sorunlar, Trakya Eğitim Dergisi, 14: 30-45.

Diktaş, A ve Oğuzhan, Y. S. (2023). Self-Leadership Levels of Pre-Service Social Studies Teachers, İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6: 77-99.

Diktaş, A ve Yücekaya, P. (2023). The Effect of Fear of Missing Out and Organizational Indiffirence on Cyberloafing Behavior: A Study on Pre-Service Social Studies Teachers, Journal of Social Sciences and Education, 6: 111-143.

Geçgel H. (2021). Atatürk’ün Defterlerinde Eğitim Üzerine Notlar. International Journal of  Language and Education Research, 3(1): 1-16.

Geçgel H., Kana, F. & Yalçın Akkaş, İ. (2021). Investıgatıon Of The Vıews Of Pre-Servıce Turkısh Teachers In Terms Of Speed Reading. International Online Journal of Primary Education, 10(1): 193-206.

Geçgel, H. & Günay, G. (2023). "Ben Gönen’de Doğdum" Biographical Novel Examining The Elements Of Intertextuality. International Journal of Language and Education Research, 5(3): 149-168.

Geçgel, H. & Sünter, M. (2024). Yaşar Kemal’in “Filler Sultanı İle Kırmızı Sakallı Topal Karınca” Adlı Eserinin Kök Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi. Mesopotamia Journalof Interdisciplinary Studies, 4(1): 1-18.

Geçgel, H. (2021). "Ve. . Su Gibi Titrerken Ömürler" -Şiir Kitabı İncelemesi-. Akatalpa, 261: 10-13.

Geçgel, H. (2021). Bozkırdaki Fener Adlı Eser Işığında Köy Enstitülerine Genel Bir Bakış. Route Educational & Social Science Journal, 8(6): 113-125.

Geçgel, H. (2021). Grigory Petrov’un “İdealist Öğretmen” Adlı Eserinde Eğitim Sorunlarına Bakış. Route Educational & Social Science Journal, 8(5): 324-334.

Geçgel, H. (2022). “Hayatım” Adlı Anı Kitabı Işığında Kazım Karabekir’in Düşünce Dünyasının Oluşumu. Route Educational & Social Science Journal, 9(1): 158-168.

Geçgel, H. (2023). Ali Fuat Cebesoy’un Nazım Hikmet’in Davaları Hakkındaki Görüşleri. Mesopotamia Journal of Interdisciplinary Studies, 3(1): 1-12.

Geçgel, H. (2023). İsmet İnönü'nün Harf Devrimi Hakkındaki Görüşleri. Çağdaş Türk Dili, 425: 55-64.

Geçgel, H. ve Zıvalı, C. (2021). Türkçe Ders Kitabındaki Metinlerin Deyim Kullanımı Açısından İncelenmesi. International Journal of Language and Education Research, 3(3): 1-15.

Geçgel, H., Kana F. ve Öncü B. (2022). Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Kalıplaşmış Söz Varlığı Unsurları Bakımından İncelenmesi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 12(4): 2214-2230.

Geçgel, H., Şirin Karaman, H., Üreyener, B., Kalkan, A. & Muş Satış, B. (2024). Teaching Turkish to Foreign Children in Preschool Periodwith Harezmi Education Model. International Journal of Language and Education Research, 6(2): 142-164.

Günay, G. ve Geçgel, H. (2023). Biyografi Metin Türünün Yazarların Üslupları Açısından Değerlendirilmesi: Tek Adam ve Bozkurt Örneği. Anadolu Dil ve Eğitim Dergisi, 1(2): 113-122.

Kana, F., Geçgel, H. & Bayraktar P. (2023). Turkish Teachers' Awareness About Dyslexia and The Problems Experienced By Students With Dyslexia in Turkish Education. Hacettepe Unıversıty Journal of Educatıon, 38(3): 302-316.

Kana, F., Geçgel, H. ve Demirci E. (2023). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Geleneksel Medya Araçlarının Kullanımına Yönelik Öğretici Görüşleri. International Journal of Language Academy, 11(2): 126-137.

Kana, F., Geçgel, H. ve Öncü B. (2023). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Dijital Bağımlılık Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(39): 941-970.

Kana, F., Geçgel, H. ve Öztürk, N. E. (2023). Cahit Uçuk’un Gümüş Kanat Adlı Eserinin Kök Değerler Açısından İncelenmesi. Çukurova Araştırmaları, 9(2): 9-28.

Kardoğan, M. & Geçgel, H. (2024). An Analysis of Questions Based on Reading Texts in Turkısh Textbooks Prepared For Foreigners According to Barrett's Taxonomy. Base for Electronic Educational Sciences (BEDU), 5(2): 153-169.

Koç, K. & Yaşar, O. (2021). Coğrafi Bilgi ve Becerileri Günlük Yaşama Aktarma Durumlarının İncelenmesi: Bağcılar İlçesi Örneği. International Social Sciences Studies Journal, 7(89): 4382-4401. 

Korkmaz E. A ve Şahin G. (2023). Kıbrıs Barış Harekatı’nın İkinci Gününde Yunan Konvoyu Meselesi ve TCG Kocatepe’nin Batışı, Yazıt Kültür Bilimleri Dergisi, cilt.3, sa.2, ss.242-261.

Nazik Dikçal, N. ve Geçgel, H. (2023). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreten Öğretmenlerin Serüvenleri: Bir Anlatı Çalışması. Route Educational & Social Science Journal, 80: 210-221.

Oztura, E. (2022). Research of Scientific Research Self-Efficacy of Geography Teacher Candidates in Terms of Various Variables. Base for Electronic Educational Sciences, 3(2), 22-31.

Oztura and Koç (2023). Anthropogenically-Induced Ecological Risks in Lake Gala, Thrace, W Turkey, International Journal ofEnvironment and Geoinformatics (IJEGEO), 10(1):016- 027. doi.10.30897/ijegeo.1181757

Sarıca, B. & Yaşar, O. (2023). Doğal, Tarihi ve Kültürel Değerler Hakkında Ortaöğretim Öğrencilerinin Farkındalık Düzeyleri: Çanakkale İli Örneği. International Social Sciences Studies Journal, 9(117):9108-9128.

Şahin G. (2021). Cumhuriyet Dönemi Çanakkalesi'nde Gündelik Yaşamın Belirleyicisi Olarak Eğlence Mekanları (1923- 1973), Kültür Araştirmalari Dergisi, sa.11, ss.29-48.

Şahin G. (2021). Kıbrıs Barış Harekâtı, Anafarta, sa.13, ss.21-30.

Şahin G. (2022). Ayşe Tatile Çıktı Parolasının Arka Planı, Anafarta, sa.15, ss.60-67.

Şahin G. (2023). Cumhuriyet'in XV. Yılında Kırşehir,  DTCF Tarih Araştırmaları Dergisi, cilt.42, ss.25, ss.101-119.

Şahin G. (2023). Türk Vatandaşı Kimliğinin Oluşumunda Halkevlerinin Rolü: Doğu ve Güneydoğu Anadolu Örnekleri, Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, cilt.11, sa.37, ss.203-221.

Şahin G. (2024). Çanakkale'de Erken Cumhuriyet Döneminde Mesleki Örgütlenmeler: Toplumsal Dönüşümün İzinde, Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, cilt.11, sa.3, ss.1911-1928.

Şahin G. (2024). Erken Cumhuriyet Döneminde Spor Kulüpleri: Çanakkale Örneği, Kültür Araştirmalari Dergisi, sa.21, ss.267-284.

Şahin G. ve Demirel Ş. (2023). Halkevlerinin Yayın Faaliyetleri: Van Tarihine Medhal Birinci Sardur’un Kitabeleri Örneği, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C. 62, sa.391, ss.391-403.

Şahin G. ve Süslü R. (2021). Bir Hâkimiyet Sembolü Olarak 2 Nisan Kurtuluş Günü Kutlamaları: Van Basını Örneği, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ss.305-324.

Taşgın, Y. ve Geçgel, H. (2023). TRT Çocuk Kanalında Yayınlanan Çizgi Filmlerin Ana Dili Öğretimi Bakımından İncelenmesi. Route Educational & Social Science Journal, 10(5): 71-83.

Yaşar, O.ve Örge Yaşar, F. (2022). İnsan-Mekân Etkileşimi Çerçevesinde Çanakkale Yöresi Türkülerinin Coğrafi Analizi . Journal  of  History  Culture  and  Art  Research, 11(4):48-67.

Yaşar, O. (2023). Türkiye’de Alüminyum Sanayii ve Sektörden Geleceğe Yönelik Beklentiler.Kesit Akademi Dergisi, 9 (37), 382-407.

Yavaş, M (2023). Mütareke Dönemi’nde İstanbul’da Arnavud Teâvün Cemiyetinin Kuruluşu ve Faaliyetleri, Vakanüvis Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi (Online), 8(1):947-986. 

Yavaş, M. (2021). Milli Egemenliğin Tecellisine Anadolu’dan Bakmak: Türkiye Büyük Millet Meclisinin Açılışının Anadolu Basınındaki Yankıları, Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, sa. 66, ss. 337-363.

Yavaş, M. (2022). İkinci Meşrutiyet Dönemi’nde İttihâd-i Osmânî Arnavud Maârif Mahfilinin Kuruluşu ve Faaliyetleri, Anadolu ve Balkan Araştırmaları Dergisi, 5(10): 625-659.

Yavaş, M. (2022). Sultan II. Abdülhamid Dönemi Eğitim Politikasından Yansımalar: Arşiv Belgeleri Işığında Aşiret Mektebi ve Arnavut Öğrenciler, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sa. 71, ss. 227-246.

Yavaş, M. (2022). The Arrival of the Allied Fleet in Istanbul and Their Activities According to Turkish Press, Osmanlı Mirası Araştırmaları Dergisi, 9(25):567-601.

Yener, İ., ve Yaşar, O. (2023). Coğrafya Öğretmenlerinin Endüstri 4.0 Bilgi Düzeyleri ile Dijital Yetkinlik Seviyelerinin Belirlenmesine Yönelik Nitel Bir Çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 19(2), 274-287.