KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A. ÜSTÜNLÜKLER
*Köklü bir eğitim geleneğinin varlığı ve 62 yıllık geçmişe sahip olmak,
*Güçlü öğrenci-akademisyen iletişimi,
*Fakülte bölümleri ile fakülte dışı bölümlerden ve kurumlardan disiplinler arası bilgi akışının sağlanıyor olması,
*Kendi alanında birikimli bir akademik kadroya sahip olması,
*Fakültenin ve her bir bölümün gelenekselleşen etkinliklerinin (sergi/seminer, konferans vb.) olması
*Sosyal programların çeşitliliği,
*Mevcut kadronun genç ve dinamik olması,
*Büyük ölçekli projelerin planlanması, tasarımı ve fizibilitelerini yapabilecek yetkinlikte olması,
*Kurumsal kimlik oluşumunun hızla gerçekleşmekte olması,
*Görsel ve yazılı başvuru kaynaklarına sahip olması,
*Türkiye’nin iç ve dış sorunlarını analiz edebilecek ve bunlar için çözümler üretebilecek birikime sahip olması,
*Uluslararası akademik çevrelerle iş birliği kültürünün gelişmiş olması ve ortak protokoller yapılmış olması,
*Akademik çalışmalarla ilgili yayınlarının çeşitliliği,
*Ulusal çevrelerde tanınmış mezunlarının bulunması ve mezunlarımızın iş dünyasında aranıyor olması,
*Uygulama çalışmaları için üniversite bünyesinde kreşin bulunması,
*Fakültemiz bünyesinde bir kütüphaneye sahip olmak,
*Fakültemizin şehir merkezinde ve kampüste faaliyet gösteren tek fakülte olması,
*BAP projelerine önem vermesi,
*Uzaktan eğitim faaliyetleri yürütülmesi,
*Üniversite içinde prestijli bir konumda bulunması,
*Tercih edilen ve sempati duyulan bir fakülte olması,
*Bölüm ve program çeşitliliği,
*Kaliteli ve aranan mezunlar veriyor olması,
*Fakülte okul işbirliğinin uygulamalar yoluyla sağlanması olarak sıralanabilir.
B. ZAYIFLIKLAR
*Başvuru kaynaklarının güncellenmesi ve elektronik veri tabanı oluşturulmasının istenen düzeyde olmaması,
*Öğretim üyelerinin derslerinde teknolojik imkânları yeterli derecede kullanamamaları,
*Bölüm ve Anabilim Dallarında öğrenci - öğretim üyesi sayısında oransal dengesizlik,
*Erasmus, Sokrates, Leonardo gibi AB programlarından yeterince yararlanılamaması,
*İdari personele yönelik hizmet içi eğitim çalışmalarının yeterli düzeyde olmaması,
*Akademik ve idari kadro eksikliği,
*Kütüphane kaynaklarının sınırlı olması,
*Maddi kaynakların yetersizliği,
*Teknolojik alt yapının yetersizliği,
*Mezun takip sisteminin işletilememesi,
*Laboratuvar olanaklarının yetersizliği olarak sıralanabilir.
C. DEĞERLENDİRME
Kendisini sürekli yenileyen, gözleyerek ve ilgili birim ve kişilerden sürekli dönüt alarak kendini değerlendiren; kuvvetli ve zayıf taraflarının analizini yaparak; fırsatları görüp, tehditler için önlem alan kurumlar, sorunlarını daha iyi görmekte ve geliştirmeyi, iyileştirmeyi ve değiştirmeyi sağlayacak isabetli kararları alabilmektedir. Ayrıca kaynakların doğru, verimli ve akılcı kullanımı da sürekli değerlendirme ile sağlanabilmektedir.
Bu bağlamda, Fakültemizin geliştirmiş olduğu stratejik planla oluşturduğu yol haritasına bağlı olarak;
*Eğitimde kaliteyi artırma,
*Eğitim öğretim hizmetlerinin standartlarını yükseltme,
*Ulusal ve uluslararası yayın sayısında artması,
*TÜBİTAK, DPT, AB Fonları, Araştırma fonu destekli projelerinde artma,
*Yurt dışı öğrenci değişimi sayısında artma,
*Eğitim öğretimin yapıldığı fizik ortamları kalitesinde artma, (projektör, bilgisayar, akıllı tahta vb. araç-gereç),
*İdari işleri zamanında ve eksiksiz yapma,
*Çevresel/Sosyal kurum ve kuruluşlarla işbirliğinde artış sağlama,
*Öğrenci hizmetlerinde, öğrenci memnuniyetini artırma,
*AB destekli proje hazırlama ve yürütme konusunda uzmanlaşma,
Alanlarında hedeflere ulaşılması ve bu alanlarda daha ileri düzey hedefler ile yeni hedefler belirlenmesi, sürekli memnuniyet ve kalite arayışının sürdürülmesi üstün yönlerimizin avantaja çevrilerek belirlenecek ve üretilecek yeni stratejik plan ve politikalar geliştirilmesi ile mümkün olabilecektir. Bu süreçte insan kaynaklarının ve performansının arttırılması, kurumsal aidiyet duygusunun pekiştirilmesinin yanı sıra maddi, teknolojik ve fiziksel olanaklarımızın arttırılması ile mümkün olabilecektir.
TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ SWOT ANALİZİ
Güçlü Yönler |
Zayıf Yönler |
Fırsatlar |
Tehditler |
*Yerel anlamda ortaöğretimde yaşanan sorunların çözümü konusuna destek verebilecek bir bölüm olmamız. *Bölüm akademik personelinin üniversitenin kurumsal misyon, vizyon, amaç ve hedeflerine bağlı olması. *Bölüm akademisyenlerimizin, öğrenci iletişiminin yüksek düzeyde olması. *Kurumsal değerlendirme ve stratejik planlama çalışmalarının başlatılmış olması. *Bölüm yönetiminde karar ve uygulama süreçlerinin hızlı ve sistemli işleyişi. *Bilimsel, Kültürel ve sanatsal etkinliklerin desteklenmesi. *İç ve Dış paydaşlarla güçlü iletişim ve işbirliği içerisinde olunması. *Akademik ve idari kadro için uygun çalışma ortamının varlığı. *Genç, dinamik ve uluslararası deneyimli bir akademik kadronun varlığı. *Kütüphane olanakları ve veri tabanlarının çeşitliliği. |
*Ulusal ve uluslararası projelerin sayıca az olması. *İndeksli yayın sayısının sayıca yeterli olmaması. *Disiplinler arası çalışmaların sınırlı oluşu. *Yerel Yönetim ve Sektörel Kuruluşlarla ilişkilerin beklenen düzeyin altında olması. *Öğretim elemanlarının ders yükünün fazla olması. *Bazı programlarda akademik personel açığının bulunması. *Doktora programlarının yetersiz olması. *Kadro bekleyen anabilim dallarının taleplerinin karşılanamaması.
|
*Öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun yeterli olması. *Çanakkale ilinin tarihi, kültürel dokusu ve coğrafi konumu. *Eğitim sektöründe kurumlar arası artan işbirliği ihtiyacı. *Özel sektörde de nitelikli öğretmenlere duyulan ihtiyaç. *Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma ve proje desteği. *Uluslararası akademisyen hareketliliğine elverişli sosyoekonomik bir kültür coğrafyasında bulunulması. *Yerleşkede güçlü sportif altyapının varlığı. *Farklı ülkelerden fakültemize gelen öğrenci sayısındaki artış. *1915 Çanakkale Köprüsünün ulaşım altyapısını daha ekin kılacak olması. *Balkan kültür coğrafyasına yakınlığın yeni işbirlikleri doğuracak potansiyeller yaratması. |
*Mali kaynakların kısıtlı kalması. *Yerleşkemize yakın devlet öğrenci yurdu eksikliği. *Kentsel altyapının yetersiz oluşu. *Hızlı değişen teknolojiye uyum sağlamada altyapı eksiklikleri. *Deniz ve hava ulaşımının yetersizliği. *Programlarımızın talep ettiği Dr. Öğretim Üyesi ve Araştırma Görevlisi kadrolarının istenilen ölçülerde sağlanamaması. *Öğrencilerin barınma sorunun çözülmesinde kent halkının yeterli bilince ve yaklaşıma sahip olmaması. |