Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Programı öğrencileri, dil sevgisini ve toplumsal duyarlılığı bir araya getiren özgün bir projeye imza atıyor. Her hafta belirledikleri temalar etrafında hazırladıkları haftalık gazeteler, öğrencilerin hem yazma becerilerini geliştirmesine hem de gündemi Türkçe’nin incelikleriyle yorumlamalarına olanak tanıyor.
Gazeteler, öğretmen adaylarının güncel konulara dilsel ve kültürel açıdan yaklaşımını yansıtırken, eğitimde yaratıcılığın ve üretkenliğin güzel bir örneğini oluşturuyor. Her sayıda farklı bir konuya odaklanan öğrenciler; “dil ve kültür ilişkisi”, “gençlik ve değerler”, “okuma alışkanlığı”, “yapay zekâ ve eğitim” gibi temalarla yazılar, röportajlar, köşe yazıları ve şiirler kaleme alıyor.
Hazırlanan gazetelere, Türkçe Öğretmenliği Programı’nın çevrim içi ekler kısmından ulaşılabiliyor. Bu sayede hem öğrenciler hem de öğretim elemanları gazete içeriklerini takip ederek dilsel yaratıcılığın gelişimine tanıklık ediyorlar.
Projenin danışmanı Doç. Dr. Gamze Çelik, bu uygulamanın öğrencilerin akademik yazma, eleştirel düşünme ve topluma yönelik duyarlılık becerilerini desteklediğini vurgularken; öğrenciler ise gazete hazırlamanın kendilerini birer “geleceğin yazar öğretmeni” gibi hissettirdiğini ifade ediyorlar.
Türkçe Öğretmenliği Programı öğrencilerinin hazırladığı bu gazeteler, dil eğitimiyle sanatsal üretkenliği buluşturarak, öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkı sunmayı sürdürüyor.