Coğrafya ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Hazırlamış Olduğu Tübitak 2209-A Proje Çalıştayı Gerçekleştirildi
Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Evren Erginal ve Doç. Dr. Oya Erenoğlu danışmanlığında hazırlanan dört projenin çıktılarının paylaşıldığı TÜBİTAK 2209-A Proje Çalıştayı, Eğitim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
Berat Berk Ünlü ve Ahmet Cingirt tarafından yürütülen “Efsaneler Şehri Truva'yı Oryantiring ile Tanıyorum” başlıklı proje ile Yasin Buğra Vardar ve Dilay Gevrek tarafından yürütülen “Kültür Mirası Farkındalığına Farklı Bir Bakış Açısı: Antik Kent Oryantiringi” başlıklı projenin bulguları, Doç. Dr. Oya Erenoğlu’nun danışmanlığında çalıştayda sunuldu. Ayrıca, Şeyma Zeynep Karaman’ın “Çanakkale Boğazı Kıyılarında Metal Kirliliği Biyoindikatörü Olarak Deniz Yosunları: Analitik Bir İnceleme” başlıklı projesi ve İrem Melis Yılmaz tarafından gerçekleştirilen “Çanakkale Boğazı Kıyılarında Metal Kirliliğinin Kara Midyelerindeki (Mytilus Galloprovincialis) Kayıtları Üzerine Analitik Bir Çalışma”, Prof. Dr. Ahmet Evren Erginal danışmanlığında sunuldu.
Etkinliğe; üniversitemiz öğretim üyeleri ve öğrenciler katılım gösterdi.
Çalıştayın açılış konuşmasını gerçekleştiren Doç. Dr. Oya Erenoğlu, oryantiring ile hem beden hem zihin gelişimini hedeflerken aynı zamanda kültürel mirasa farkındalık kazandırmak istediklerini belirtti. Erenoğlu, “Bu projeler, öğrencilerimize fiziksel aktivite ile zihinsel gelişimi bir arada sunarken, aynı zamanda kültürel değerlerimize olan ilgiyi artırmayı amaçlamaktadır” dedi.
Prof. Dr. Ahmet Evren Erginal ise çevre kirliliği ve toksik ağır metallerin besin zincirinde transferi hakkında kısa bilgiler verdi. Erginal, “Deniz yosunları ve kara midyelerinin metal kirliliği biyoindikatörü olarak kullanılması, çevresel risklerin tespitinde önemli bir rol oynar” ifadelerini kullandı.
Çalıştayın kapanış konuşmasını yapan Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Okan Yaşar, bu gibi projelerin yapılmasının öğrencilerin proje kültürlerini artıracağını ve ileriye dönük fırsatlarda onlara yardımcı olacağını ifade etti. Yaşar, “Bu tür projeler, öğrencilerimizin akademik ve araştırma yetkinliklerini geliştirerek, gelecekteki akademik başarılarına önemli katkılar sağlar” dedi.
Proje ekiplerinin sunumları ve soru-cevap bölümü sonrasında çalıştay sona erdi